استفاضه

سلام :)

استفاضه

سلام :)

استفاضه یعنی طلب خیر کردن، یعنی عطا خواستن
و دنیا محل استفاضه است نه استفاده (حتی دنیای مجازی)


* اَللَّهُمَّ اخْتِمْ لَنا بِالَّتى هِىَ اَحْمَدُ عاقِبَةً *


میخواهم باز هم تلاش کنم جوری بنویسم که نوشته هایم حالم را (و حالتان را ) خوب کند :))

*******************************


نوشتن زیستن دوباره ی لحظات زندگی است.
لحظه نوشتن لحظه عمیقتر زیستن لحظه لحظه های زندگی است.

روحانی مسجدمان می‌گوید تا وقتی که تل زینبیه را از نزدیک ندیده، کف العباس را از نزدیک ندیده، قتله‌گاه را از نزدیک ندیده و کربلا را از نزدیک ندیده نمی‌توانسته روضه‌ها را درک کند. در بین دعاهایش مدام می‌گوید دعا کنید یک روز هم که شده در طول زندگی‌تان کربلا را از نزدیک ببینید.



اما از من می‌شنوید اگر تا به‌حال کربلا نرفته‌اید و امکان هر سال رفتن‌َش را ندارید چنین دعایی نکنید.

اگر نمی‌خواهید یک اربعین قبل از عاشورا و یک اربعین بعد از اربعین "زندگی"‌تان مختل شود چنین دعایی نکنید.

از من می‌شنوید بروید "زندگی"‌تان را بکنید.

نرفته‌ها نهایتاً همین ده روز را برای جان‌های بی‌جان ِکربلا گریه می‌کنند و تمام می‌شود اما رفته‌ها ده‌ها روز گریه می‌کنند برای جانِ جامانده در کربلا.

از من می‌شنوید بروید "زندگی"‌تان را بکنید. اگر یک روز بروید کربلا، تمام طول زندگی‌تان می‌شود همان یک روز و روزهای دیگر می‌شود در انتظار روزی دیگر.

موافقین ۲ مخالفین ۰ ۹۴/۰۸/۰۱
مریم ثالث

نظرات  (۶)

۰۱ آبان ۹۴ ، ۰۰:۳۳ کمی خلوت گزیده!
دقیقا پست امشب من:
بیچاره اون که حرم رو ندیده
بیچاره تر اون که دید کربلاتو...
هعیییی
پاسخ:
من دلم روشنه...
سلام...
کلا زیارت همه اش می شود حسرت...
آدم دلش می خوادهد آنجا که هست، زمان متوقف شود و بماند همانجا، تا آخر عمر...
بیش از کربلا، مدینه را دیدم روضه های فاطمیه برایم جان گرفت، سقیفه، روضه های امام مجتبی، روضه های بیت الاحزان...
.
.
.
ولی دیدنش به ندیدنش می ارزد، اگر ندیده از دنیا برویم، حسرتش، در یوم الحسرة خیلی بیشتر است از لذت زندگی در این دو روز دنیا...
پاسخ:
سلام

اصلاً زندگی بدون دیدنش دیگه زندگی نیست.
گفتم که حواسمون باشه وقتی دعا میکنیم برای هرسال دعا کنیم.


 اللهم الرزقنا کربلا فی عامی هذا و فی کل عام
۰۲ آبان ۹۴ ، ۰۱:۱۷ روح الله پورشادمان
تشکر ،قشنگ بود.
پاسخ:
دعا کنید.
بیچاره اون که حرم ندیده
بیچاره تر اون که دیده کربلاتو

از ته دل لمسش میکنم
التماس دعا
پاسخ:
ایشالله هر سال و هر سال کربلا رو درک کنیم

محتاجیم به دعا
۰۳ آبان ۹۴ ، ۱۰:۰۲ پلڪــــ شیشـہ اے
همون طور که حیفه آدم شهید نشه و بمیره حیفه کربلا ندیده از دنیا بره
پاسخ:
اگر کربلا ندیده بمیره انگار زندگی نکرده مرده...
۰۳ آبان ۹۴ ، ۱۸:۲۶ آبجی خانوم
عاشقی شیوه رندان بلاکش باشد ...
پاسخ:
گفتم مگر به گریه دلش مهربان کنم...

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی