استفاضه

سلام :)

استفاضه

سلام :)

استفاضه یعنی طلب خیر کردن، یعنی عطا خواستن
و دنیا محل استفاضه است نه استفاده (حتی دنیای مجازی)


* اَللَّهُمَّ اخْتِمْ لَنا بِالَّتى هِىَ اَحْمَدُ عاقِبَةً *


میخواهم باز هم تلاش کنم جوری بنویسم که نوشته هایم حالم را (و حالتان را ) خوب کند :))

*******************************


نوشتن زیستن دوباره ی لحظات زندگی است.
لحظه نوشتن لحظه عمیقتر زیستن لحظه لحظه های زندگی است.

راه آخر

چهارشنبه, ۱۵ مهر ۱۳۹۴، ۱۰:۴۲ ب.ظ
«ر» دو سال از من کوچکتر است آرام و ملیح. زل میزند در چشمهایم و خیلی جدی با لبخندی خاص می گوید: «ما از شما خیلی چیزها یاد گرفتیم.همه جوره»!
«س» نه سال از من کوچکتر است دختری شاداب و جوان که با شیطنت خاصی می‌خندد و می‌گوید: «دلم براتون تنگ میشه»
«ف» چهار سال از من کوچکتر است و خیلی کم حرف می‌زند. همینکه از جایش بلند می‌شود مِن‌ومِن کنان و با حیایی خاص می‌گوید: «تو این کلاس به من خیلی خوش می‌گذره. ممنونم»
«ص» دو سال از من بزرگتر است و یک دختر ده ماهه دارد و مدام از خنده ریسه می‌رود و حرف «ف» را تایید می‌کند: «من دو سال بود خونه نشین شده بودم کلاس شما خیلی برام خوب بود»
«س»، «م»، «ر»، «ز» یکی بعد از دیگری شروع می‌کنند بابت یاددادن آنچه یادنگرفته اند تشکر کنند!
 اما من سریع بند و بساطم را جمع می‌کنم و از کلاس خارج می‌شوم تا مثل همیشه اشک شوقم پشت لبخند پهنم پنهان بماند.


عاشق کلاس‌های خیاطیَ‌م هستم. کلاسی که همه‌یمان بدون مانتو و روسری و چادر عین هم هستیم. کلاسی که هیچکس اعتقاداتش را فریاد نمی‌زند. کلاسی که ساپورت‌پوش و بسیجی کنار هم می‌نشینند، با هم میخندند، به هم یاد می‌دهند، از هم یاد می‌گیرند و دوست می‌شوند.

دریغ از دو جمله فرهنگی-اعتقادی که از زبان من شنیده باشند. گاهی فکر می‌کنم می‌شد راهی برای تأثیرگذاری بیشتر پیدا کرد و گاهی فکر می‌کنم از این بهتر راهی نمی‌شد!

موافقین ۳ مخالفین ۰ ۹۴/۰۷/۱۵
مریم ثالث

نظرات  (۱۵)

خیلی راه ها هست
اما یکی از بهترین راه ها همینه
پاسخ:
بله همینطوره

راستی: حرم اقا ما رو یادتون نره!
۱۵ مهر ۹۴ ، ۲۲:۵۴ پلڪــــ شیشـہ اے
چه حس خوبی داشت این متن.باهاش حس قرابت دارم.:) این کنار هم بودن فارغ از این که کی هستی و اعتقادت چیه یک حس غریبی و قریبی داره. بهترین راه اثر گذاشتن دوستی هست و نشون دادن با عمل. وقتی بدون لباس اجتماعی کنار هم هستیم انگار اگر کسی حرف درستی بزنه راحت تر قبول می کنیم.لباس اجتماعی منظورم دیدی هست که دورا دور افراد توی جامعه به هم دارند.
پاسخ:
بهترین راه اثرگذاشتن دوستی هست به شرطی که قصد اثرگذاری اصل دوستی نباشه چون که خیلی زود لو میره و وضع خرابتر میشه.
اما جدی فارغ از "لباس اجتماعی" آدمها به هم نزدیکترن و به فطرتشون حتی. با "لباس اجتماعی" قبل از اینکه حرف رو بشنون موضعشون رو گرفتن و گوشها ناشنوا شده!



۱۵ مهر ۹۴ ، ۲۲:۵۸ پلڪــــ شیشـہ اے
همین خاطر خوشی که حاصل شده خودش عالیه :) ایول الله خانوم مربی
پاسخ:
اوهوم :)) همین برا منم کافیه

ترم آخرم بود رفتم سر یه کار فرهنگی که بتونم اعتقاداتم رو داد بزنم !!!
۱۵ مهر ۹۴ ، ۲۳:۰۶ پلڪــــ شیشـہ اے
بله حق با شماست.دوستی باید برخواسته از محبت واقعی باشه.
پاسخ:
خواهش میکنم
خواستم حس قرابت بینمون تکمیل بشه :))
یه بنده خدایی تئوری میداد که دیگه کلاس احکام و اینا جواب نمیده
پاشیم بریم زمین بگیریم و یه مشت بچه رو دور خودمون جمع کنیم و بگیم میخوایم سیب زمینی بکاریم. این زمین. پول هم هست. پاشید برید تحقیق کنید ببینید چجوری میشه سیب زمینی کاشت

یه خرده شاخ و برگ همین سیب زمینی کاشتن رو زیاد کنید میشه یه مشت آدم بار آورد


لیکن من از تنبلی میترسم!!!
پاسخ:
حاج اقای پناهیان.
منم قبول دارم. منتها فکرکنم تنبلم!

البته به نظر در اقتصاد مقاومتی این صحبت رو میکردن

۱۶ مهر ۹۴ ، ۰۰:۰۸ پلڪــــ شیشـہ اے
:) راستی هر موقع اسم اربعین میاد یاد شما میافتم و ماجراهای سفرتون. یک سوالی دارم ازتون: «وضعیت بهداشتی و ... این سفر برای خانم ها چه جوریاس¿¡»
پاسخ:
خوش به سعادتتون :(
دعا کن طلبیده بشیم امسال

خیلی خوبه. سرویس بهداشتی به تعداد بسیار زیاد و قدم به قدم هست. موکب ها هم قابل قبوله. خیلی تلاش میکنن تمیز نگهشون دارن و در بیشتر مواقع موفق هستن. فقط گردو خاک ممکنه اذیتتون کنه که اگر حساس هستین یه چفیه نازک همراه داشته باشین ببندین دو بینی و دهانتون
اصلا نگران نباش خیلی بیشتر از اون چیزی که فکر کنی همه چیز مهیاست

وای پلکِ جان هواییمون کردی امشب
۱۶ مهر ۹۴ ، ۰۰:۳۰ پلڪــــ شیشـہ اے
برامون دعا کنید.نمی دونم قسمت بشه ثبت نام بکنم یا نه ... الهی قربون دلتون. الهی بحق این روز بزرگ خود ارباب خاص و ویژه دعوت تون کنند امسال.:* چه قدر خوب که همه چی خوبه.خدا کنه من و هم راه بدن توی حریم شون:'(
پاسخ:
ان شالله قسمت همه مون بشه
همین که شما الان یاد ما میکنی بری هم یاد ما هسنی همین خیلی خوبه:)
این تئوری رو زد به نام خودش اون بنده خدا!! منبع نداد

ولی بحث سر ترویج کتاب خوانی بود این پیشنهاد رو داد

مثلا همون کلاس خیاطی بشه آموزش عقاید! مثلا.


منتهی؟ منتها؟! کدام یک؟!
پاسخ:
به نظر یکی از سخنرانی های همین ماه رمضان اخیر حاج آقای پناهیان بود که از تلویزیون پخش شد. حالا شاید اون بنده خدا هم ایده خودشون رو با مثال ایشون بیان کردن.
به نظر منم راه خوبیه. استادی میگفت معلم ریاضی و فیزیک هم باید کنار درسش مهندسی فرهنگی کنه.


منتها دیگه! منتهی یعنی به پایان رسیده منتها یعنی اما
سلام :)
سادات جان
”نون” تون کمه ها!!
:))
پاسخ:
سلام سایل جان (ببخشید تبلتم همزه نداره:))
ملتفت نشدم! نون کمه یعنی چی؟ 
0_o
آخی جان
چه خوب. من زیاد به این وجهی که گفتی فکر نکرده بودم
مریمی، منم دوست میدارم بیام کلاست!
پاسخ:
هما این ترم دیگه کلاس برنداشتم رفتم سرکار

چقدر خوب که کامنت میذاری اینجا
گاهی ازاینکارا بکن :)
۱۶ مهر ۹۴ ، ۱۸:۵۱ ﺳﺎﺋﻞ ....
عه!
:)ج
خودمو معرفی کرده بودم قبلا
نون اول اسممه دیگه
;)
میگم یعنی نون کلاستون کمه!!
پاسخ:
بله یادم بود اسم قشنگتون رو منتها از کجا باید میدونستم نون به ابتدای اسمتون و کمه به در کلاس کمه ارجاع میده؟ :)
خواهش میکنم شما خودتون استادین. این کلاس ما هم بیشتر محفلی برای خندیدن و خوشگذروندن شده والا کسی چیزی چندان یاد نمیگیره:)
سلام
تا حالا استاد اینجور کلاس ها نبودم، اما سعی کردم شاگرد خوبی باشم...
سابقه ام، یکی کلاس آرایشگری است که البته بیش از کلاس خیاطی زمینه بحث اعتقادی دارد. سعی کردم تا جایی که می شود بحث نکنم، و در طول ۴ ماه ونیم که می رفتم، فقط سعی کردم که نشان دهم یک دختر حزب اللهی، ولایی و چادری، ادم دگمی نیست و اتفاقا خوب هم می پوشد.
 ویکی هم در کلاس های زبان بود. یک ترم، استادمان خیلی ذوق داشت. آخرین جلسه، پشت همه مان یک کاغذ زد و گفت هر کدام برای همه بچه ها یک جمله بنویسیم بدون اسم...
برایم عجیب بود، یکی از بچه ها نوشت تو آدم مذهبی ای هستی و من هم دوست دارم مثل تو باشم... فقط خدا را شکر کردم که توی ۱۸ جلسه، تصویر ذهنی اش از من مثبت بود. همین.
موفق باشید
پاسخ:
سلام

چقدر خوب که تجربیاتمون رو در این مورد به هم منتقل کنیم
ممنونم
البته ما زمینه بحث چندان نداشتیم به جز یکی دوباری که درباره پوشش حرف زدم و مقوله زیبایی رو امری نسبی نشون دادم کمتر بحث اعتقادی پیش اومد .

+من یه قولی به شما داده بودم. یادم هستا. منتها گفتم شاید الان زمان مناسبی نباشه :)
۱۸ مهر ۹۴ ، ۱۹:۵۳ پاک باخته
خوش به حالتون
من خیاطی زیاد بلد نیستم
خیلی کار داره تا خیاط خوبی بشم
پاسخ:
مورد داشتیم دکمه هم نمیتونسته بدوزه :)

همین که بلد هستین خوبه. مهارت با تمرین بهتر میشه
سلام مریم جان. خوبی؟ منم خیلی خیاطی دوست دارم
منو هم به شاگردی قبول کن خواهر
پاسخ:
سلام آزاده جان
اختیار دارین
یه کوک شلی میزنیم :)
خواهر جان اینقدر مشغله پیدا کردم کلاس رو تعطیل کردیم دیگه
سلام عزیزم. شکسته نفسی می کنی. ماشاء الله هنرمندی
چرااااا؟ امیدوارم بزودی کلاست رو دایر کنی دوباره. میشه راهنماییم کنی از کجا شروع کنم. سرکار میرم تا 5 . ولی پنجشنبه جمعه ها وقت دارم. اصلا با این وقت کم ارزش شروع کردن داره؟ راستی شاگرد خصوصی قبول می کنی؟ چقدر سوال کردم. ببخش سرتو درد آوردم
پاسخ:
سلام آزاده جان
متاسفانه خیلی انرژی و زمان میبرد و اخیرا شاغل شدم و نمیرسم دیگه.
خوبه آدم خیاطی بلد باشه اما به نظرم اول ببینین به کارتون میاد یا نه. الان هزینه دوخت لباس بیشتر از تهیه اونه و اگر مشکلی در پیدا کردن لباس دلخواهتون ندارین لزومی نداره حرفه ای یاد بگیرید. اما اگر دوست دارین و لازمتون میشه یه جایی کلاس برین که اساسی و حرفه ای یاد بدن و متد مولر باشه. یه دفعه هزینه کنید و وقت بذارید برای همیشه. به هر حال همه باید یه حداقلی از خیاطی بلد باشن حالا چه خوب که حرفه ای باشه

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی