استفاضه

سلام :)

استفاضه

سلام :)

استفاضه یعنی طلب خیر کردن، یعنی عطا خواستن
و دنیا محل استفاضه است نه استفاده (حتی دنیای مجازی)


* اَللَّهُمَّ اخْتِمْ لَنا بِالَّتى هِىَ اَحْمَدُ عاقِبَةً *


میخواهم باز هم تلاش کنم جوری بنویسم که نوشته هایم حالم را (و حالتان را ) خوب کند :))

*******************************


نوشتن زیستن دوباره ی لحظات زندگی است.
لحظه نوشتن لحظه عمیقتر زیستن لحظه لحظه های زندگی است.

رویکرد رحمانی ما در تربیت

شنبه, ۱۵ خرداد ۱۳۹۵، ۱۱:۲۹ ب.ظ

نزدیک اذان مغرب بود توی صحن انقلاب روبه روی گنبد طلای آقا نشسته بودم و مجددانه تلاش میکردم به اندازه بال مگسی چشمانم خیس شود. تلاشم اندکی به ثمر رسیده بود که دخترک چهار پنج ساله ای زد به شانه ام و گفت: "سلام" و بعد از جواب سلام مبهوتانه من ادامه داد "چادرم رو تازه خریدم همه بهم شکلات دادن"

هیچی دیگه منم با اینکه توی کیفم شکلات داشتم دستی کشیدم روی سر دخترک و با لبخند پهنی بهش گفتم: "ماشالله! چقدر خوشگل شدی"

خب بچه باید یاد بگیره از چادر استفاده ابزاری نکنه. والا! :))

موافقین ۳ مخالفین ۰ ۹۵/۰۳/۱۵
مریم ثالث

نظرات  (۱۹)

۱۵ خرداد ۹۵ ، ۲۳:۳۶ آرزوهای نجیب (:
والا ((:

پاسخ:
:))
۱۵ خرداد ۹۵ ، ۲۳:۵۱ کمی خلوت گزیده!
خخخخخخخخخ
خیلییییییی رحمانی بود... :/
پاسخ:
ههه
رحمانی بود دیگه:)
۱۶ خرداد ۹۵ ، ۰۰:۰۳ فاطمه فاطمی
عالی بود D:
پاسخ:
قربان شما :)
۱۶ خرداد ۹۵ ، ۰۰:۴۰ آبجی خانوم
به نظرم بیشتر از بحث تربیت ، بحث انتقام بابت پروندن همون نصفه نیمه حال معنوی بوده :)
پاسخ:
آخ آخ آخ آبجی خانم شما منو خیلی خوب شناختینا ؛)
سلام مریم جانم
زیارت قبووووووووووووووووووووووول
  
اولا من سن این دختر بچه بودم، اصلاً جرأت حرف زدن با غریبه ها رو نداشتم، چه برسه برم بگم شکلات بدین! :)
ثانیا اینکه کی بهش یاد داده خریدن چادر، شکلات داره مسأله است... :| اونم اخاذی با چادر... خخخخخخخخخ
ثالثا ما با ابزار و بدون ابزار، از چادر حمایت می کنیم. :دی
رابعا اگه به من می رسید، عمرا تو کیفم شکلات بود که بهش بدم. (شکلات تو کیفم نمی مونه... حداکثر 2 روز، مگر آبنبات های بی مزه! که اون هم حداکثر بعد یک هفته از کیفم خارج میشه...)
خامسا دعااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا
سادسا بووووووووووووووووووووس
پاسخ:
سلااام
ممنونم ایشالله به زودی قسمت خودتون
اولا والا منم که اخر اعتماد به نفسم خیلی تعجب کرده بودم!
ثانیا بچهه خیلی سر زبون داشت بعیده اکتسابی باشه گمونم به ذاتش برمبگشت
ثالثا ما نیز هم :)
رابعا جدا؟ خب من شکلات دوس ندارم اینم مال جشن نیمه شعبانه که ریختن رو سرمون
خامسا دعاگوتون بودیم و چه زود تمام میشود. الان در راه برگشتم
سادسا :*
زیارت قبول
اتفاقا رویکرد تشویقی تنبیهی در تربیت خوب نیست زیاد و روش شما فوق العاده خوب بوده
التماس دعا خانوم
پاسخ:
ممنونم انشالله به زودی قسمت خودتون

خب الحمدلله 
فکر میکردم ممکنه خشن به نظر برسه :)
محتاجیم به دعا
سلام
اتفاقا حاج اقل تراشیون،بشدت مخالف جایزه و ایناس اونم به شکل مادی... 
بهترین کارو کردین، اما یه نکته داره! چرا اون بچه درست اون لحظه معنوی اومده؟ منظور حضرتچی بوده؟!
شاید همین درسو برای خود شما میخواستن بدن!!!!
پاسخ:
سلام
نعریف این حاج آقای تراشیون رو از دوستان دیگه هم شنیده بودم. من در این باره چیزی نشنیده بودم خودم استفتا کردم از خودم :)

ای وای! منظور حضرت چی بوده؟ چه درسی؟ اینکه شکلات نگیرم؟؟
۱۶ خرداد ۹۵ ، ۱۸:۴۹ دانشجوی کلاس اول دبستان
سلام

بهتر بود شما ازش شکلات می گرفتید

به همون روش خودش!
پاسخ:
سلام
اینم فکر خوبیه
میتونستم بگم حالا که این همه شکلات داری یکیشو بده به من. منم چادر سرمه!
سلام علیکم
قبول باشه ان شاءالله

در راستای نظرات دیگه ای که دیدم این روایت به ذهنم اومد که حضرت علی علیه السلام فرمودند
اذا مَدَحتَ فَاختَصِر، اذا ذَمَمتَ فَاَقتَصِر
یعنی هر وقت کسی را مدح کردی کوتاه کن و هر وقت مذمت کردی به اندک بسنده کن
پاسخ:
سلام بر شما
قبول حق انشالله

مدح و ذم آدمها باید متناسب با کاری که انجام میدن و البته ظرفیت وجودیشون باشه
خیلی باحالی! آفرین :)
زیارت قبول دوستم :*
پاسخ:
مرسی زهرا جان
باحالی از خودتونه :))

۰۹ تیر ۹۵ ، ۱۹:۲۰ خیالِ دست
امیدوارم به‌زودی پست جدید رو بخونیم وگرنه ناچارم مراتب اعتراض شدیدالحن خود را به استحضار برسانم.
پاسخ:
بعضی حرفها رو نمیشه نوشت
اما ان شالله مینویسم
ممنونم
شکلک تایید صحبتهای جناب خیال دست
پاسخ:
دعا بفرمایید

ممنونم از اعتراض! و از آدرس جدید
۱۴ تیر ۹۵ ، ۲۲:۱۴ پاک باخته
چه بچه ای
☺☺☺☺
پاسخ:
:)
سلام مریم جان خوبین ان شا,الله؟!
امیدوارم نبودنتون خیر باشه
التماس دعا
پاسخ:
سلام سائل جان
ممنون که به یادم هستی 
الحمدلله خوبم
بله اتفاقات خیری افتاده
مینویسم ان شالله
محتاجیم به دعا :*
:)
پاسخ:
:)
عاغا عاغا
شیرینی من فراموش نشه ها
:)))

+خوشحالم واسه اتفاقات خیرتون
پاسخ:
رو چشمم
شیرینی شما محفوظه

شما رخ بنما شیرینی بگیر :))
چه گرد و خاکی نشسته روی این وب سایت.......
پاسخ:
آرامش بعد از طوفانه !

کار خوبی کردین :)
پاسخ:
:)

۰۴ مرداد ۹۵ ، ۱۱:۴۶ پلڪــــ شیشـہ اے
در پناه خدا، سالم و سلامت باشید ان شاءالله.
پاسخ:
ممنونم پلک جان

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی