استفاضه

سلام :)

استفاضه

سلام :)

استفاضه یعنی طلب خیر کردن، یعنی عطا خواستن
و دنیا محل استفاضه است نه استفاده (حتی دنیای مجازی)


* اَللَّهُمَّ اخْتِمْ لَنا بِالَّتى هِىَ اَحْمَدُ عاقِبَةً *


میخواهم باز هم تلاش کنم جوری بنویسم که نوشته هایم حالم را (و حالتان را ) خوب کند :))

*******************************


نوشتن زیستن دوباره ی لحظات زندگی است.
لحظه نوشتن لحظه عمیقتر زیستن لحظه لحظه های زندگی است.

والا اگر بدونید!

شنبه, ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵، ۱۲:۵۶ ق.ظ

طبق آخرین آزمایشات انجام شده ماهی های قرمز می توانند موز و فلافل هم بخورند!

:))

نظرات  (۱۸)

آبجی جان بعد از مطلب قبلیت من دیگه هیچ چی برام تعجب برانگیز نیست :)
پاسخ:
گفتم مطلب قبلی سنگین بود یه چیزی بنویسم یه کم بخندیم :)

اما واقعی بودا! هنوز ماهی قرمزهامون زنده هستن!
در جا که نمیمیره
به مرور نفله میشه :)
پاسخ:
:|
نه! 24 ساعت گذشته ها!
گفتم پتاسیوم بندنشون تأمین بشه خب
فلافل هم نگاه میکردن گفتم شاید دلشون بخواد!
نمیشه که همش نون بخورن ؛)
سلام...
ما ماهی قرمز نمی خریم
ماهی قرمز نداریم

اما
در حق ماهی قرمزهاتون دعا می کنیم که
ان شاءالله سالیان سال، سایه شما بالای سرشون باشه. :دی
پاسخ:
سلاام

ما هم چند سال بود نمیخریدیم طاقتت مردنشون رو نداشتیم!
 امسال نمیدونم چی شد بچه ها خریدن

اما روسفیدمون کردن
تقریبا یک ماه هر روز انتظار داشتم ببینم روی آب یه ور شدن اما هنوز ماشالله سُرومُرو گنده دنبال هم میدون
یه کم خل وضع هستن آدم میبینن قاطی میکنن اما در مجموع حس خوبی دارم از بودنشون :))

مچکرم از دعای خیرتون البته اگر قدر بدونن ماهی های این دوره زمونه :)
باز صد رحمت به موز و فلافل
ببین اینجا چی نوشته  :|
http://www.scipost.ir/wiki/titles/%D8%A8%D9%87%20%D9%85%D8%A7%D9%87%DB%8C%20%D8%B9%DB%8C%D8%AF%20%DA%86%D9%87%20%D8%BA%D8%B0%D8%A7%DB%8C%DB%8C%20%D8%A8%D8%AF%D9%87%DB%8C%D9%85/19581
پاسخ:
اونجا که بیماری و راه درمان رو نوشته بود وقتی رسید به خفگی گفتم الان مینویسه تنفس مصنوعی :))

خدا خیرتون بده حالا با خیال راحت همه چیز براشون میریزم
ماهیامون امشب براتون دعا میکنن :)

سلام
باید اسمشونو عوض کنید بزارید موش آزمایشگاهی...

حالا ماهی که خوبه، من مدتی نگران بودم مورچه هامون کم کم خودمونو بخورن، چون سمت شیرینی جات نمیرفتن اما خدا نکنه یذره گوشت بیافته رو کابینت!
حالا شمام مراقب باشید... :-))))
پاسخ:
سلام
اره الان یه کم کیک بهشون میدم 
بالاخره موش جایگاه وجودی بالاتری از ماهی داره:)
از دیشب که آبجی خانوم گفت نگران نفله شدن اونا بودم
الان که شما اینجور میگین باید دیگه نگران خودم بشم ؛)
بد دوره زمونه ای شده جونورها هم به جایگاه خودشون قانع نیستن
ماهی قرمزها هرچی بهشون بدی میخورن، ولی نباید بدی! یهو می میرن.
سرچ کن چه غذاهایی براشون خوبه :)
پاسخ:
پس انگار این جریان نفله شدن جدیه :))
فکر کنم بیشتر باید سبزیجات پخته بدین، یا غذای مخصوص ماهی که بیرون میفروشن
زیاد هم نباید بدین، زیاد غذا بریزین همه شو میخورن ولی بعدش می میرن!
پاسخ:
فکر نمیکردم دیگه اینقدر شعور نداشته باشن اخه گاهی بعضی چیزها رو نمیخورن.

ماهیا چقدر هوادار دارن خدا شانس بده :)))
سلام
ماهیا حشره هم میخورن. ما از اینا بهشون دادیم خوردن: مگس، مورچه، مورچه بالدار، کرم و حشره هایی که توی خواروبار درمیاد. ماهیای ما که خیلی دوست داشتن! دی:

پاسخ:
سلام
شوخی که نمیکنید؟! یعنی مورچه ها رو بکشیم برای اینکه ماهی ها سیر بشن؟! :(
یا زنده زنده حتی0_o؟!
وا؟!
شوخی برای چی؟ 
قورباغه ها هم حشره ها رو زنده زنده میخورن! این ماهیا هم اگر تو محل زندگیشون بودن حشرات رو زنده زنده میخوردن و اصلا هم بد نبود!!!!!
.
البته غذای ماهی بهش میدم. این چیزا رو گاهی اوقات به عنوان غذای کمکی! بهش میدم. 
من که اینا رو نمیدونستم. اتفاقی فهمیدم. توی کشوی ادویه جات آشپزخونه، یه جور حشره ی پرنده دراومده بود. یکیشون افتاده بود تو آب تنگ ماهی توی هال. ماهیا خوردنش. اینجوری بود که فهمیدیم. بعد اون حشره ها هم چیزهای مطلوبی نیستن. باید میکشتیمشون که همه ی ادویه و حبوباتمون رو خراب نکنن. 
اوایل بهار هم که لشکر مورچه بالدار از پنجره ها می اومد توی خونه و گوشه کنار میفتادن و خود بخود می مردن. ما هم گفتیم چرا الکی بمیرن؟ بدیم به ماهیا. 
مورچه هم فقط یکی دوبار محض امتحان دادیم بهشون. مگسها هم اوایل بهار زیاد بود، یه چند تایی شکار کردیم. الان هم دیگه نیست. 
من آدم بدی نیستم. باور کن! :(

پاسخ:
قورباغه ها خودشون حشره ها رو میگیرن. کسی براشون نمیگیره که
مثل اینه که اهو بگیریم بدیم شیر بخوره :)

اما در کل پیشنهاد جالبی بود اگر ماهی ها قصی القلب نمیشن بهشون مورچه مرده میدم :)
 
اختیار دارین کسایی که ماهی نگه میدارن آدمهای خوبین حتما
فکر نمی کنید اگه با خوردن فلافل و کیک، ماهیای شما بمیرن، شما هم با ماهیا همون کاری رو کردید که من با مورچه ها و مگس ها کردم؟ کشتن یک جاندار.
با این فرق که مورچه غذای طبیعی ماهیه و نه من؛ و کیک و فلافل غذای طبیعی شماست و نه ماهی. 

پاسخ:
چشم دیگه بهشون کیک نمیدم همون نون خالی بخورن اصلا در این وضعیت اقتصادی :)

جدی نگیرین خیلی
۲۷ ارديبهشت ۹۵ ، ۱۹:۱۴ خانم الفــــ
:))
سلام بانو
واقعا؟! ماهی ما پس خیلی پاستوریزه ست که حتی نون سنگک رو بهتر میخوره تا نان هایی که سبوس ندارن :دی
پاسخ:
سلام خانم الف:)
اره این ماهی های ما همه چی میخورن
امیدوارم نفله نشن یهو 
آفرین به کاشفشون
پاسخ:
خجالتم میدین :)))
۳۱ ارديبهشت ۹۵ ، ۱۹:۴۱ دانشجوی کلاس اول دبستان
سلام

مطمئن هستید "ماهی قرمز" هست؟

شاید "کوسه" بوده است که رژیم گرفته و یا معتاد شده؟؟؟؟!!!!
پاسخ:
ُسلام
والا اینطور به نظر میرسن!
۰۱ خرداد ۹۵ ، ۱۹:۰۸ پلڪــــ شیشـہ اے
:)

خدا عمر طولانی بده به این شگفتی های خلقت! :)))
ماهی های قرمزی که عیدی گرفته بودم نفله شدن طفلی ها! مردشور آب وایتکسی این منطقه ما رو ببرن.
پاسخ:
ای بابا مردن؟!
زندگی همینه دیگه خواهر جان
 خدایشان بیامرزاد :)
۰۵ خرداد ۹۵ ، ۲۲:۰۴ خانم الفــــ
سلام
:)
میخواستم بگم پیشنهاد موز،خیلی خوب بود :)) انجام شد :) از تنوع غذایی ماهی م خوشحالم :) دست شما درد نکنه:)
پاسخ:
سلااام :))
فکر کنین روز قیامت شده و ما رو به خاطر این ماهیا بفرستن تو بهشت

از دیروز تاحالا بهشون غذا ندادم آبشون تمیز تمیز مونده
چه نسبت نزدیکی دارن کار خیر کردن و سختی کشیدن 
۰۶ خرداد ۹۵ ، ۱۷:۳۰ خانم الفــــ
همسرم که زنگ میزنه همیشه میگه،بهش برسی ها،اون الان فقط امیدش به تو ه که هر روز بهش غذا بدی ..هم خنده م میگیره :)) هم یه جورایی دلم می سوزه :)
پاسخ:
بهش؟! ماهیتون تنهاست؟ خب راس میگن امیدش فقط به شماست :))
۰۷ خرداد ۹۵ ، ۱۲:۳۸ خانم الفــــ
یدونه بیشتر نیست :)
میخوای صندلی بذارم کنارش،هر روز باهاش حرف بزنم از تنهایی درش بیارم :D
پاسخ:
خب یدونه که گناه داره طفلی :)

نه اونجوری سختتون میشه. به نظرم بذارینش تو جیبتون راحتتره. کوچولوعه جایی نمیگیره :))
۰۹ خرداد ۹۵ ، ۰۱:۲۴ خانم الفــــ
:))
انجام میدم :))
پاسخ:
زنده باشین انشالله :)

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی