استفاضه

سلام :)

استفاضه

سلام :)

استفاضه یعنی طلب خیر کردن، یعنی عطا خواستن
و دنیا محل استفاضه است نه استفاده (حتی دنیای مجازی)


* اَللَّهُمَّ اخْتِمْ لَنا بِالَّتى هِىَ اَحْمَدُ عاقِبَةً *


میخواهم باز هم تلاش کنم جوری بنویسم که نوشته هایم حالم را (و حالتان را ) خوب کند :))

*******************************


نوشتن زیستن دوباره ی لحظات زندگی است.
لحظه نوشتن لحظه عمیقتر زیستن لحظه لحظه های زندگی است.

درد خماری

دوشنبه, ۱۹ بهمن ۱۳۹۴، ۰۱:۰۵ ق.ظ

قرار است گروه مطالعاتی تشکیل دهیم. هر کس کتابی پیشنهاد میداد و من نظر خاصی نداشتم. به او که رسید ساختار انقلابهای علمی را از کیفش بیرون کشید و با آن لبخند رضایت و با آن لحن آهسته دردناک همیشگی گفت: «من این کتاب را پیشنهاد میکنم». مثل آتش روی منقل برافروختم. تصورش را هم نمیکرد مخالف اصلی کتاب پیشنهادیش من باشم. بحث کردیم و بحث کردیم و آخر موافقت کرد کتاب دیگری بخوانیم...


و حالا چند ساعت گذشته است اما از فکر بیرون نمیروم. هم خوشحالم که دوباره آن کتاب را نمیخوانم و نگذاشتم عده دیگری هم آن را بخوانند و هم ناراحتم که فرصت دوباره خواندنش را از خودم و دیگران گرفته ام. انگار منقل و بافوری را نشان معتادی داده اند که سالها پیش ترک کرده است!

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۴/۱۱/۱۹
مریم ثالث

نظرات  (۶)

سلام...
آخرش می خواهی بگویی این کتاب خوبی هست یا نه؟! :)
پاسخ:
سلام
میگن نشئگی حال خوبیه اما خب ترک اعتیاد هم خیلی سخته!
:))
۱۹ بهمن ۹۴ ، ۰۱:۴۰ آبجی خانوم
اسمش قشنگ بودا :/
پاسخ:
اسم چی؟ ساختار انقلابهای علمی؟
حرفم رو پس میگیرم. اگر تونستین بخونید. کمی درد داره اما به خوندنش میارزه :)

از رنجی که برده‌ایم! ...

خوب کاری کردین؛ سری که درد نمی‌کنه دستمال نمی‌بندن.

پاسخ:
اگر استادی باشه که بتونه ماجرا رو جمع کنه باز خوبه!
۲۰ بهمن ۹۴ ، ۰۷:۳۳ عارف ـــــ
کارت نوعی از نهی از منکر بود
بالاخره یکی باید تذکر بده
بعضی کتابها واقعا نیاز به استاد یا حداقل مبانی درست دارن
سفت وایسا مثل همیشه:)
پاسخ:
با این احوال ما خودمون مدتها مرتکب منکر بودیم که! :))

اما درست میگین اگر استاد نباشه آدمها چپ میکنن !
۲۰ بهمن ۹۴ ، ۱۶:۵۶ عارف ـــــ
کتاب رو وقتی در اختیار دیگران میذاری و گروهی میخونی باید کلم الناس علی قدر عقولهم باشه وگرنه منکره
خودت که دیگه استادی خواهر جون:)
انقدا دیدم تو همین رشته خودم که نماز شب خون وارد شدن و لائیک خارج!
دوره زمونه بدی شده 
آدما دنبال بهونه ان برای بد شدن
خیلی باید مراقب خودمون و اطرافمون باشیم
پاسخ:
من معتقدم کسی که دنبال حقیقت باشه بالاخره راه رو پیدا میکنه حتی اگر مدتی لائیک بشه. اما درست میگی برای اونی که دنبال بهانه باشه الان بهانه ها زیاد شده.
خدا عاقبتمون رو به خیر کنه
حالا تونستید بر این درد خماری غلبه کنید؟! از اون روز چند بار دیگه این کتاب رو خوندید؟! ;)
پاسخ:
ایشونی که بنده با پیشنهادش مخالفت کردم طریق دیگه ای پیدا کردن؛ پروژه ای بهم سپردن که مجبورم بخش زیادی از آرای صاحب این کتاب رو بخونم! 

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی