استفاضه

سلام :)

استفاضه

سلام :)

استفاضه یعنی طلب خیر کردن، یعنی عطا خواستن
و دنیا محل استفاضه است نه استفاده (حتی دنیای مجازی)


* اَللَّهُمَّ اخْتِمْ لَنا بِالَّتى هِىَ اَحْمَدُ عاقِبَةً *


میخواهم باز هم تلاش کنم جوری بنویسم که نوشته هایم حالم را (و حالتان را ) خوب کند :))

*******************************


نوشتن زیستن دوباره ی لحظات زندگی است.
لحظه نوشتن لحظه عمیقتر زیستن لحظه لحظه های زندگی است.

کاشفان محبت !

يكشنبه, ۲۵ مرداد ۱۳۹۴، ۰۱:۳۵ ق.ظ

مردها عادتشان است وقتی به کسی زنگ می‌زنند که کاری با او داشته باشند و من عادت کرده ام به این عادت مردها.
 اما امروز ‌‌برادرم یک ساعت قبل از اینکه بیاید خانه زنگ زده و من منتظرم کارش را بگوید و من مثل همیشه سربه‌سرش بگذارم و بگویم «نُچ».
منتظرم مثلا بگوید «دیرم شده میشود فلان لباسم را اتو کنی» یا «میشود ساک فوتبالم را ببندی» یا «میشود امشب ماکارانی لطفا؟» یا «میشود جیب شلوارم را بگردی» یا «کارت عابر بانکم را ندیدی» یا... اما نه انگار کاری ندارد.

کمی صدایش را لطیف می‌کند و کمی خجالت می‌کشد و می‌گوید «دیشب برات بستنی خریدم تو فریزره برو بخور» و گوشی را سریع قطع می‌کند. و این یعنی او دیشب که بستنی میخورده و امروز که سرکار است به یاد من هم بوده است. و همین یک جمله برایم میشود تلافی همه روزهایی که یادش نمی ماند یا بلد نیست یا خجالت می کشد یا سختش است تبریکشان بگوید.



آقایان گاهی که اتفاقا خیلی گرفتار هستید به مادرها، خواهرها و همسرهایتان زنگ بزنید و فقط حالشان را بپرسید بدون اینکه بخواهید کاری برایتان انجام دهند. زنها دوست دارند مردانشان به یادشان باشند و بدانید زنها تعمیم دهندگان خوبی هستند!
خانمها محبت پدرها،  برادرها، و همسرهایتان را در رفتارشان پیدا کنید نه در زبانشان. مردها یا بلد نیستند یا خجالت می شکند یا سختشان است یا یادشان میرود. شما سخت نگیرید.


+میلاد عمه جانمان، خواهر نمونه عالم، فاطمه معصومه سلام الله علیها، افتخار برادر مبارک.

++بیاید اگر خواهر هستیم برای برادرهایمان خواهری نمونه باشیم و اگر برادر هستیم به خواهرهایمان افتخار کنیم.

:)

موافقین ۴ مخالفین ۰ ۹۴/۰۵/۲۵
مریم ثالث

نظرات  (۹)

نمیخره بابا 
نمیخره 
هیچ کدومشون حالیشون نیست
با اینکه چندبار هم بهشون گفتم 
ولی اصلا براشون مهم نیست
تازه روز زنو هم باید من یادشون بندازم تا بنیان خانواده هاشون از هم نپاشه 
ای بابا
هی تولد بانو رو به ملت تبریک گفتیم بلکه یکی یه حرکتی بزنه 
یه شیرینی دستمون نداد کسی 
دلت خوشه ها بانو :)
خدا داداشتو حفظ کنه :)
عیدتم موبارک:)
پاسخ:
عارف جان حرص نخور عزیزم
همیشه همینطوره دیگه باید از لابه لای رفتارهاشون محبت و عشق رو کشف کنیم. خب کشف هم سخته. حالا خوبه ما به کشف اعتقاد داریم برساختی نمیدونیمش :))


در این مورد هم فکر میکنم خود خانمها باید حرکتی بزنن. مردها تاریخ های مهم زندگی و مناسبتها رو فراموش میکنن.
خواهر ها باید به برادرها و پدرهایشان روز مادر را یاداوری کنن.
مادرها هم به پسر ها و همسرهایشان روز دختر را یاداوری کنن
بعد همه با هم روز پدر رو فراموش کنن :))

عید شمام مبارک. ایشالله حضرت معصومه شفاعتتون کنه فی الجنه


۲۵ مرداد ۹۴ ، ۰۵:۲۱ کمی خلوت گزیده!
شمام ساداتی؟
آخه گفتی عمه جان!
پاسخ:
بله
مثل شما :)
۲۵ مرداد ۹۴ ، ۰۵:۲۱ کمی خلوت گزیده!
ها راستی روزت مبارک:-)
پاسخ:
ممنونم
عید شما هم مبارک باشه.
این نوشته های خانوادگی ت رو خیلی دوست دارم؛ درباره رابطه مادر-دختری، پدر-دختری، و برادر-خواهری :)
پاسخ:
واقعا؟ گاهی فکر میکنم دیگه دارم زیادی خاله بازی میکنم :))

تازه قدیمها درباره رابطه خواهر-خواهری هم مینوشتم!! من با خواهر نداشته ام هم رابطه دارم :)
۲۵ مرداد ۹۴ ، ۱۰:۳۷ انارماهی : )
خیلی قشنگ گفتید
: )
عید و روزتون مبارک
پاسخ:
ممنون

عید و روز شما هم مبارک باشه انارماهی خانوم :)
شما تو گوگل پلاس هم هستین؟
۲۵ مرداد ۹۴ ، ۱۲:۰۰ آبجی خانوم
نوش جان :)
پاسخ:
یه پریمای شکلاتی بود :)
جای شما خالی
ممنون

۲۵ مرداد ۹۴ ، ۱۲:۲۶ فاطمه نظریان
یاد کتاب های باربارا دی آنجلس افتادم، ایندفعه باربارا دی آنجلس ثانی یا ورژن ایرانیش ;)
پاسخ:
من کتابهاش رو نخوندم اما الان سرچ کردم دیدم اسم اولین کتابش اینه:چگونه میتوان عشق ورزید.
فکر کنم تداعی ت نزدیک بوده!
:))
سلام

تعمیم دهندگان رو خوب اومدی!
دی:

روزتونم مبارک. @}~~
پاسخ:
سلام

آره خب وقتی مردی یکبار توی روز به خانمش یا خواهرش یا مادرش زنگ بزنه اونها بفهمن که به یادشون بوده فکرمیکنن تمام روز به یادشون بوده نه فقط یک لحظه! :))

ممنون
ولادت عمه سادات بر شما هم مبارک باشه.
کاملا  همینطوره که میفرمایید.

و ضمنا

برعکسشم صادقه!
یعنی در حالتی که خدای ناکرده برخورد ناخوشایند لحظه ای دارند + سکوت و بی اعتنایی ممتد ، نتیجه میشه تعمیم دادن برخورد ناخوشایند به تمااااااااام لحظات سکوت!

من بیشتر این مدلی دیده بودمش، و هیچ وقت به چشم "تعمیم دادن" بهش نگاه نکرده بودم، تعمیم دادن زمانی!

آقایون اشتباهشون اینه که همون زمان محدود ی رو که به خانما اختصاص میدن، بجای اینکه خرج محبت کردن بکنن تا تعمیم مثبت نصیبشون بشه، به دستور دادن و غر زدن و ایرادگیری میگذرونن و تعمیم منفی نصیبشون میشه. سرمایه گذاران خوبی نیستند در محبت. :(


+ یه سوال تو ذهنم ایجاد شد، مردها چی رو تعمیم میدن؟


پاسخ:
بله عکسشم صادقه.

این سرمایه گذاری که میگین خیلی مهمه. مخصوصا برای ادمهای که کمتر میبینمشون، مهمه که از کمترین زمان بیشترین استفاده رو ببریم.

+ به این سوالتون خیلی فکر کردم. نمیدونم! 

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی