استفاضه

سلام :)

استفاضه

سلام :)

استفاضه یعنی طلب خیر کردن، یعنی عطا خواستن
و دنیا محل استفاضه است نه استفاده (حتی دنیای مجازی)


* اَللَّهُمَّ اخْتِمْ لَنا بِالَّتى هِىَ اَحْمَدُ عاقِبَةً *


میخواهم باز هم تلاش کنم جوری بنویسم که نوشته هایم حالم را (و حالتان را ) خوب کند :))

*******************************


نوشتن زیستن دوباره ی لحظات زندگی است.
لحظه نوشتن لحظه عمیقتر زیستن لحظه لحظه های زندگی است.

یا الله! رفع زحمت می‌کنیم

چهارشنبه, ۲۴ تیر ۱۳۹۴، ۰۱:۲۸ ق.ظ

پدرم و اغلب مردهای فامیل همیشه معترضند که چرا مهمانی که تمام می‌شود خانمها تازه یادشان می‌افتد با هم حرف بزنند و ما مجبور می‌شویم یک لنگه پا دم در بایستیم.

راست می‌گوید بنده خدا. همین که در مهمانی هستیم یا حواسمان به پذیرایی کردن و پذیرایی شدن است یا به سر و وضع خودمان و صاحب خانه و مهمان‌ها، یا به تماشاکردن درو دیوار و مبل و پرده و تلویزیون و جعبه دستمال کاغذی! اما همین که یکی می‌گوید «یاالله رفع زحمت می‌کنیم» یکهو یادمان می‌افتد که ای بابا کجا؟ یخ ما هنوز باز نشده است!

حالا مهمانی تمام شده و دم در ایستاده‌ام . اما اینبار از فرط دست‌پاچگی نمی‌دانم کدام حرف ناگفته را بگویم و از کجا شروع کنم و حسرت می‌خورم که چه زود تمام شد و چرا سرگرم مملوک بودم نه مالک.

نه می‌توانم مجلس را مردانه و محکم ترک کنم و نه می‌توانم زنانه و عاشقانه از همین لحظات ایستاده در پاشنه‌ی در لذت ببرم. ایستاده‌ام و ملتمسانه نگاه می‌کنم و او می‌رود و من، دل‌خوش به دیدار دیگرم.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۴/۲۴
مریم ثالث

نظرات  (۴)

۲۴ تیر ۹۴ ، ۰۱:۵۸ پلڪــــ شیشـہ اے
سلام بانوی من ... خوبین آبجی؟دل تنگ تون هستیم. امسال خیلی سریع رفت.مثل برق و باد ... دیدگاه جالبی بود :( خداکنه خدا خودش به حق کرمش بده اونچیزی که ما ...
پاسخ:
سلام پلک جان
الحمدلله ممنونتم. آره هیچ سالی اینقدر سریع نگذشته بود

خیلی کیف میدهد اگر همین که دم در ایستاده ایم صاحب خانه از آن شیرینی هایی که در دکان هیچ شیرینی فروشی پیدا نمیشود بیاورد و باز تعارفمان کند. نه؟! :))
خدایا میشود برای دوستانم هم بردارم؟! :)
۲۴ تیر ۹۴ ، ۰۳:۱۷ فاطمه نظریان
ممنون مریم.
پستت را دوست داشتم:)
پاسخ:
خدایا فاطمه هم شیرینی خیلی دوست داره !
دیگه دستت درد نکنه :)
خیلی خوب بود:)
من میخواهم کنیز این خانه بمانم:(
آنوقت اگر مهمانی تمام هم شود بیرونم نمیکنند
پاسخ:
آخ گفتی ! 
چه میشود اگر بشود روزی...
۲۵ تیر ۹۴ ، ۱۴:۰۴ دانشجوی کلاس اول دبستان
سلام

همان نظری که برای پست قبلی کذاشتم 

فقط با آه بیشتر ...
پاسخ:
سلام

همان پاسخی که دادم 
فقط با آه بیشتر...

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی